Kronika 2016/2017

22 czerwca 2017 odbył się DZIEŃ SPORTU klas 1-3. Wszystkie klasy przygotowały się do wydarzenia ubierając się na kolorowo. Klasy brały udział w wielu konkurencjach takich jak wyścigi, starzały na bramkę, rzuty do celu oraz skok w wzwyż. Dzień zakończył się finałem MINILIGI w której zwyciężyła kl. 3A. Wszystkim uczniom gratulujemy sukcesów sportowych!

21 czerwca 2017 odbył się DZIEŃ SPORTU klas 4-6. Dzień rozpoczął się pokazem gimnastyki artystycznej przygotowanym przez p. Karolinę Szczerbę. Po krótkiej rozgrzewce, rozpoczęła się rywalizacja klas w różnych konkurencjach takich jak koszykówka, strzały na bramkę , skok w wzwyż i bieg „Bingo”. Wydarzeniem kończącym to wydarzenie był finał MAXILIGI w którym pierwsze miejsce zajęła kl. 5b. Wszystkim uczestnikom gratulujemy sukcesów sportowych!

For this year’s Zielona Szkoła, our III class gimnazjum travelled to the picturesque town of Szeligi for an adventrue-filled week of sport and sightseeing activity. On the way to our destination, we had the pleasure to have a guided tour of Biebrzański National Park, where we admired the beautiful Polish landscape, as well as a huge variety of bird species.
During our 5-day stay in Szeligi, our students had the opportunity to take part in various sporting activities from morning to evening, such as climbing a challening rope course, biking, kayaking, water-balloon volleyball, and archery. The evenings were filled with conversation and laughter, as our students enjoyed time together relaxing by a campfire, playing capture the flag, and even a little dancing!

Jak co roku w czerwcu, we wtorek odbył się Dzień języka angielskiego dla klas 1-3. W tym roku w organizacji tej imprezy ogromnie pomogli nam uczniowie naszego gimnazjum. Dzieci ćwiczyły angielski w wielu różnych konkurencjach, m.in. śpiewali piosenki, robili quizy, brali udział w podchodach, loterii fantowej oraz odpoczywali i posilali się w angielskiej kawiarence. Wszyscy wspaniale się bawili.

Klasy 3c i 3b odkrywały w czasie zielonej szkoły świat przyrody i kultury Beskidu Żywieckiego. Z gościnnego domu państwa Oli i Marcina Sawickich w Krzyżowej wyprawialiśmy się na wycieczki przyrodnicze, podczas których mogliśmy odkryć rzadkie okazy storczyków i różnych zwierząt małych i dużych. Byliśmy na prawdziwej wycieczce górskiej. Ścieżkami jak z krainy Hobbita dotarliśmy do Hali Miziowej, gdzie zjedliśmy pyszne pierogi i podziwialiśmy piękne widoki roztaczające się dookoła. Mieliśmy też spotkanie z miejscowymi muzykami, z którymi wykonaliśmy gwizdki z gałązek bzu czarnego i poznaliśmy instrumenty regionu żywieckiego takie, jak dudy, fujarki i inne ciekawie brzmiące urządzenia muzyczne. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć wykonanych przez naszego przewodnika górskiego pana Adama Kaliszuka: https://goo.gl/photos/cmPAHDWKsr66xaL16

Podczas zielonej szkoły odbyliśmy fascynującą wędrówkę i przenieśliśmy się do czasów ery mezozoicznej, żeby bliżej poznać życie i zwyczaje dinozaurów. Zgłębialiśmy tajniki pracy paleontologa, a w Rezerwacie Krzemionki tajniki pracy archeologa. Niezapomnianą przygodą było przejście podziemnymi tunelami kopalni w poszukiwaniu krzemienia pasiastego. Odwiedziliśmy również Muzeum Porcelany w Ćmielowie, gdzie między innymi dowiedzieliśmy się jak odróżnić fajans od prawdziwej porcelany smile

W tym roku szkolnym klasy czwarte wyjechały do Miechucina - pięknej miejscowości położonej na Kaszubach. Przez trzy pierwsze dni nasi uczniowie uczestniczyli w warsztatach rozwijających umiejętność współpracy. Czwartego dnia pojechaliśmy do Łeby, aby poznać uroki Słowińskiego Parku Narodowego. Wiele radości sprawiła nam zabawa na ruchomych wydmach - jednej z największej atrakcji Parku Narodowego. Ostatni dzień poświęcony był lekcji historii. W tym dniu udaliśmy się do Malborka. Przechodząc szlakiem zamkowym, odkrywaliśmy tajemnice Zakonu Krzyżackiego. To była bardzo udana Zielona Szkoła smile .

Gdzie zobaczysz meczet na skraju polskiego lasu? Gdzie spotkasz tatarską chrześcijankę? Gdzie w cieniu synagogi zjesz potrawy z kuchni żydowskiej? Zaskoczę Cię, niedaleko – wystarczy, że pojedziesz w okolice Białegostoku. Właśnie tam, na Podlasie, gdzie od wieków przenikają się różne kultury, pojechaliśmy w tym roku na zieloną szkołę.

Uczniowie klasy 6b byli w Beskidzie Sądeckim w Chacie na Bucniku. Chodzenie po górach i nocowanie w namiotach było prawdziwym wyzwaniem, nauką wytrwałości i pokonywania trudów. Byliśmy także w „żywym skansenie” – tradycyjnym gospodarstwie górskim oraz bacówce. Pomagaliśmy w układaniu i noszeniu drewna, wyrabialiśmy masło i oscypki. Spotkania z miejscowymi ludźmi nauczyły nas szacunku do wszystkich ludzi, niezależnie od wykształcenia i posiadanych pieniędzy.

Klasa 6a w tym roku pojechała na Mazury. Dokładnie do Ostrowa Pieckowskiego. Podczas zwiedzania i zajęć w Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Praniu, Wilczym Szańcu i Świętej Lipce realizowała program z języka polskiego, historii i religii.