Kronika 2013/2014

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze!

Cz. Janczarski

Życzymy słonecznych i bezpiecznych wakacji!
Do zobaczenia 1 września!

teatr

26 czerwca uczniowie należący do koła teatralnego wystawili sztukę, której fabuła oparta była na dziele Szekspira pt. Romeo i Julia. Scenariusz zawierał także fragmenty klasyki polskiej, chociażby Pana TadeuszaPotopu, Dziadów czy Zemsty.
W przeciwieństwie do utworu angielskiego pisarza, sztuka miała szczęśliwe zakończenie - główni bohaterowie zawarli związek małżeński i wiedli szczęśliwe życie.

Wszyscy bawiliśmy się wyśmienicie.

20140626 08382426 czerwca dla uczniów klas 4-5 był Dniem Matematyki.

Odbyły się trzy konkurencje: obrazki logiczne, zagadki matematyczne i sudoku.

Rywalizację wygrała klasa 5a, drugie miejsce zajęła klasa 4a, trzecie klasa 5b.
Gratulujemy!

We worek 24 czerwca wieczorem odbył się pożegnalny bal uczniów klas szóstych.

Bal rozpoczął się polonezem na sali gimnastycznej. Po przemówieniu pani dyrektor Elżbiety Grocholskiej, uczniowie bawili się na dyskotece w szkolnej jadalni. Zabawa udała się wspaniale!

P6230519W ostatnim tygodniu roku szkolnego uczniowie klas IV-VI wzięli udział w Dniach Projektowych, których głównym tematem było Powstanie Warszawskie. W poniedziałek podzieleni na osiem grup wyruszyliśmy szlakiem powstańczych walk w Śródmieściu, na Starówce, Żoliborzu, Mokotowie, Woli i w Wilanowie. Jedna z grup pojechała aż do Truskawia. W trakcie spacerów szukaliśmy miejsc związanych z tamtymi wydarzeniami, zbieraliśmy informacje o przebiegu walk, odkrywaliśmy w dzisiejszej Warszawie ślady powstańczego miasta. Przeprowadziliśmy też ankietę wśród mieszkańców stolicy dotyczącą Powstania. Wyniki nas zaskoczyły – okazało się, że im młodsze osoby, tym mniejszą posiadają wiedzę o minionych zdarzeniach. We wtorek opracowywaliśmy w grupach prezentacje, a później dzieliliśmy się zdobytą wiedzą z członkami innych grup.

P617049317 czerwca uczniowie klas szóstych wraz z panią dyr. Elżbietą Grocholską i wychowawczyniami pojechali na dziękczynną pielgrzymkę do Niepokalanowa.
O godzinie 10. ksiądz Bartosz Szoplik w zabytkowej drewnianej kaplicy (świątynia pamięta czasy św. Maksymiliana Marii Kolbego) odprawił mszę św. Dziękowaliśmy Bogu za wszelkie dobro jakiego doświadczyliśmy w szkole przez 6 lat nauki.
W podziemiach bazyliki zobaczyliśmy ruchomą szopkę, ilustrującą historię Kościoła w Polsce. Ponad 140 figur znanych polskich chrześcijan przesunęło się przed naszymi oczami, defilując przed figurą Matki Bożej Częstochowskiej, Królowej narodu polskiego.

IMG 0787 600x80030 maja Koło Teatralne "Za kulisami" wystawiło dwa przedstawienia.

Jedno z nich nawiązywało do legendy powstania pierników Katarzynek. Na koniec widzowie otrzymali słodkie niespodzianki.Druga sztuka była niezwykłą i wzruszającą lekcją historii.

Gratulujemy młodym talentom!

unia2-plaski                                                                  unia1

W dniach 11-17 maja 2014 roku grupa czterech nauczycieli wraz z Panią Dyrektor Mirosławą Galas przebywała na szkoleniowym wyjeździe w Helsinkach.
W projekcie unijnym uczestniczyli nauczyciele pięciu szkół prowadzonych przez Stowarzyszenie Przymierze Rodzin. Celem wyjazdu było podniesienie kwalifikacji nauczycieli, obserwacja organizacji i metod pracy fińskich szkół oraz porównanie systemów edukacji i programów nauczania.

W środę 16 kwietnia byliśmy na wycieczce w Ogrodzie Botanicznym i w Łazienkach Królewskich. Mimo wczesnej wiosny znaleźliśmy ponad 20 kwitnących roślin. Wiemy już, jak wyglądają: platan, miłorząb, mandragora lekarska, wawrzynek wilczełyko i inne ciekawe drzewa i krzewy.